راهکارهای تقویت روابط اجتماعی

روابط اجتماعی چیست؟

یکی از مهم ترین و بارزترین ویژگی های افراد موفق داشتن روابط اجتماعی قوی می باشد که مهارتی است برای برقراری ارتباط موثر با دیگران. فردی که توانایی برقراری ارتباط اجتماعی قوی و مناسب با دیگران را دارد، فردی است کهاز بودن در جمع لذت می برد و ارتباط خوبی با سایرین برقرار می کند. بعضی افراد به صورت ذاتی این چنین بوده و دارای روابط اجتماعی قوی هستند ولی برخی دیگر با تلاش فراوان این خصلت مهم را بدست می آورند.

همچنین کیفیت روابط اجتماعی ما به‌طور تنگاتنگی با حس سلامت ما در ارتباط است. مطالعات متعددی نشان داده است که ما به هنگام داشتن روابط اجتماعی قوی‌، شادتر خواهیم بود. هرچه بیشتر در روابط اجتماعی خود دچار مشکل شویم، بیشتر دچار حس ناراحتی شده و بیشتر با خطر انفصال روابط روبرو خواهیم شد. بر اساس یک تحقیق، ۷۰ درصد از شادی‌های ما از کیفیت روابط اجتماعی ما حاصل می‌شوند.

روابط اجتماعی به معنی «رابطه‌ای میان موجودات زنده» است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، افرادی که سطح رضایت بالاتری از زندگی خود دارند، سطح قوی‌تری نیز در روابط فردی دارند. بزرگ‌سالانی که اجتماعی‌تر هستند، سالم‌تر بوده و بهتر با فشارهای زندگی کنار می‌آیند. آن‌ها در مقایسه با افراد تنهاتر، عمر بیشتری می‌کنند.

راهکارهای تقویت روابط اجتماعی:

1- آغاز گفت و گو با افراد غریبه و ناآشنا

2- ادامه بحث با کسانی که صحبت را آغاز کرده اند

3- ارتباط چشمی

4- استفاده از زبان بدن

5- توجه به نکات ریز

6- لبخند بیشتر

7- تعریف از دیگران

مطالب مرتبط

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *